ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΒΙΟΤΕΧΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 1940

2011
Δήλωση του προέδρου του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Π.Παπαδόπουλου στην εφημερίδα ‘portthess’
Ημερομηνία: 4 Φεβρουαρίου 2013 09:27:33


To λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί και πρέπει να αποτελέσει έναν από τους βασικούς αναπτυξιακούς πυλώνες για την Θεσσαλονίκη, ωστόσο για να μπορεί να διεκδικεί με αξιώσεις αυτόν τον ρόλο θα πρέπει να υλοποιηθεί άμεσα το έργο επέκτασης της 6ης προβλήτας προκειμένου να δέχεται πλοία με μεγαλύτερο βύθισμα και να διπλασιαστεί η δυναμικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ).

Παράλληλα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να γίνει περισσότερο ανταγωνιστικό με την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών – κυρίως θαλάσσιων και σιδηροδρομικών- καθώς και των logistics.
 
Προς αυτή την κατεύθυνση μπορεί να συνεισφέρει, αν και εφόσον ανεβάσει στροφές και δεν παραμείνει ένα ακόμη πολυνομοσχέδιο, το θεσμικό πλαίσιο των παραχωρήσεων των λιμανιών του υπουργείου Ναυτιλίας, βάσει του οποίο εξουσιοδοτείται το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για να καταστούν υλοποιήσιμες συγχωνεύσεις λιμανιών, πωλήσεις μετοχών και παραχωρήσεις.

Αυτό που θα πρέπει να αντιληφθούν οι ιθύνοντες, με κυριότερο το υπουργείο Ναυτιλίας, είναι ότι δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο καθώς στο μεσοδιάστημα λιμάνια της Βαλκανικής επενδύουν και αναπτύσσονται δίνοντας προστιθέμενη αξία στις περιοχές, που βρίσκονται εγκατεστημένα.

Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη μπήκε σταδιακά στο χάρτη της κρουαζιέρας, με ιδιαίτερα ενθαρρυντικά στοιχεία για την επιβατική κίνηση, θα πρέπει να γίνουν όλες οι ενέργειες, ώστε η πόλη να μετεξελιχθεί σε home port, προκειμένου να υπάρξουν θετικότερα αποτελέσματα για την οικονομία της περιοχής.