ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΒΙΟΤΕΧΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 1940

2010
Άρθρο του προέδρου του ΒΕΘ, Σωτήρη Μαγόπουλου

Οφείλουμε να συνταχθούμε σε μια μεγάλη εθνική προσπάθεια, επιλέγοντας συνειδητά τα δικά μας προϊόντα και διαμορφώνοντας μια στερεή εθνικήκαταναλωτική συνείδηση, μέσα από την οποία θα δώσουμε ώθηση στην οικονομία της χώρας. Στηρίζοντας τα ελληνικά προϊόντα, στηρίζουμε την ελληνική μεταποιητική – παραγωγική επιχείρηση που δημιουργεί θέσεις εργασίας και κατά συνέπεια στηρίζει την ελληνική οικονομία. Η αλυσίδα αυτή μπορεί να βγάλει την χώρα από το τούνελ της κρίσης και να δώσει νέες προοπτικές και όραμα στους επιχειρηματίες που θέλουν τώρα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα, παράγοντας τα δικά τους ανταγωνιστικά ελληνικά προϊόντα.
Ωστόσο η ανταγωνιστικότητα θα πρέπει να είναι συνώνυμη της ποιότητας και της καινοτομίας προκειμένου τα ελληνικά προϊόντα να αποκτήσουν προστιθέμενη αξία και το ‘διαβατήριο’ για τις διεθνείς αγορές. Οι ελληνικές επιχειρήσεις αν και κατέχουν το ‘διαβατήριο’ εδώ και δεκαετίες, δεν έχουν κατορθώσει να το αξιοποιήσουν επαρκώς καθώς οι ελληνικές εξαγωγές ακολουθούν αντιστρόφως ανάλογη πορεία σε σχέση με τις εισαγωγές. Ενδεικτικό είναι ότι κάθε χρόνο πληρώνουμε περί τα 170 εκατ. ευρώ στην Αγγλία για αγορά ουίσκι, 30 εκατ. ευρώ στη Γαλλία για κρασί και σαμπάνιες, 80 εκατ. ευρώ δίνουμε στη Γερμανία για εισαγωγή τσιγάρων - πούρων. Κάπως έτσι το εμπορικό έλλειμμα μόνο στα αγροτικά προϊόντα ξεπέρασε σε ετήσια βάση τα 3,5 δισ. ευρώ. Η Ελλάδα δανείζεται για ν’ αγοράζουν οι Έλληνες ξένα προϊόντα!
Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η κατάσταση σε ένδυση και υπόδηση καθώς η ελληνική αγορά έχει ‘κυριευτεί’ από κινέζικα προϊόντα χαμηλού κόστους και ποιότητας. Στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχει δίλλημα, ο έλληνας καταναλωτής θα πρέπει να επιλέξει εγχώρια προϊόντα ακόμη και αν τα πληρώσει ακριβότερα. Στην αντίπερα όχθη βρίσκονται τα ενδύματα ξένων οίκων ραπτικής που ωστόσο συνήθως ράβονται σε χώρες με φτηνό εργατικό κόστος. Και σε αυτή την περίπτωση ο έλληνας καταναλωτής θα πρέπει να δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική εταιρεία παραγωγής που δεν υπολείπεται σε σχεδιασμό αλλά ούτε και σε ποιότητα.
Η χώρα μας, πρέπει να κερδίσει το στοίχημα του ανταγωνισμού με την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων εντός των συνόρων της, συμβάλλοντας παράλληλα στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Δυστυχώς, ο χρόνος σήμερα μετράει εναντίον της ελληνικής μεταποίησης.
Ας το συνειδητοποιήσουμε και ας σταθούμε όλοι στο ύψος των περιστάσεων.